dilluns, 30 de juliol del 2018

El pa dels anys joves

"Més endavant vaig meditar sobre com hauria estat tot si no hagués anat a l'estació a esperar Hedwig: m'hauria embarcat en una vida diferent com quan per equivocació puges en un altre tren, en la mena de vida que en un altre temps, abans de conèixer Hedwig, em semblava del tot acceptable". 
Heinrich Böll, El pa dels anys joves.

Aquest llibre em va caure a les mans fent caixes per a un trasllat, i en el decurs d'un procés de selecció tant místic com minuciós, quelcom em deia que havia de venir amb mi. Aquest estiu, a la regió  de l'Auvèrnia, enmig d'un paisatge generós i plaent, li he d'agrair, entre d'altres paraules o escenes, aquesta reflexió sobre els moments crucials de les nostres vides, sobre les decisions que ens portaran per un camí o per un altre de ben diferent, que potser mai sabrem si hauria estat millor, si ens hagués apropat una mica més o bé ens hagués desviat de la felicitat. Tal vegada ens l'hagués mostrada des d'un altre angle o ens hagués convertit en éssers ben diferents d'aquells qui hem acabat sent. M'agrada pensar en quants d'aquests moments decisius hi ha hagut a la meva vida, i en tots aquells que potser ho han estat, però  de manera tan discreta que no ho sabrem mai...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada